Thuiskomen - Reisverslag uit Nir Dawid, Israel van NJ C. - WaarBenJij.nu Thuiskomen - Reisverslag uit Nir Dawid, Israel van NJ C. - WaarBenJij.nu

Thuiskomen

Door: NJC.

Blijf op de hoogte en volg NJ

08 November 2016 | Israel, Nir Dawid

Na een heerlijk ontbijt met een prachtig uitzicht naar de Middellandse zee heb ik verschillende natuurparken rond Haifa bezocht. Het blijft bijzonder te zien dat de natuur zich snel herstel. Na de brand van 2013 is in grote deel van het gebied de natuur zich aan het herstellen. Op ander plekken zie je ook natuur plaatsmaakt voor infrastructuur. In de steden door woningbouw en op het platte land met nieuwe toegangs wegen.
Aan het einde van de toeristenroute ben ik naar het karmelietenklooster gebracht op dé Karmel. De plek waarvandaan Elia te horren kreeg in 1 koningen 19 dat hij moest wakker worden, opstaan, eten en drinken voordat hij weer terug zou gaan naar koning Achab.
Daarna direct doorgereden naar de kibbutz Nir David. Samen met veel ander verkeer reed ik naar het noorden van Israël. Hoewel er veel is verandert en de ook hier de bouwkunst goed zichtbaar is, voelde de komst als een thuiskomen. De rivier door de kibbutz met de betonnen brug, de voormalige eetzaal en de oude ficusbomen riepen allerlei herinneringen op. Het meest indruk heeft de ontmoeting gemaakt met één van de oude bewoners.
Morgen trek ik weer verder naar het volgende doel.

• 08 November 2016 - 23:31

Eva Obbes:

Fijn dat alles zo goed verloopt. Ik blijf voor je bidden. Ik heb je 2 verslagen net gelezen. Goede reis verder gewenst door Eva.

• 09 November 2016 - 07:47

Jelle:

thuiskomen: doel en zin voor onze ziel!!!

goede reis verder!!!

• 09 November 2016 - 11:23

KarMar:

Jij reist en wij reizen mee.................dat kan allemaal in 2016.

• 09 November 2016 - 21:22

Jan W:

Heel goede reis gewenst en goede update