Nog drie dagen - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van NJ C. - WaarBenJij.nu Nog drie dagen - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van NJ C. - WaarBenJij.nu

Nog drie dagen

Door: NJC.

Blijf op de hoogte en volg NJ

05 November 2016 | Nederland, 's-Gravenhage

In drie dagen is het zover. Dankzij alle support die ik de afgelopen maanden heb ontvangen ga na 33 jaar weer een vaste voet zetten op Israëlische bodem. In een naïeve poging met alleen handbagage in het vliegtuig te stappen zoek ik mijn bagage bij elkaar. Ik hoop dat het oponthoud bij de douane op het vliegveld Ben Gurion niet te lang zal duren. Wellicht heel noodzakelijk deze controles, alleen heb ik daar eigenlijk geen tijd voor. Met een vol programma in het vooruitzicht wil ik zo snel mogelijk met een huurauto weer verder . Voorafgaande aan het programma van de delegatiereis met het CPT, heb ik voor de eerste zes dagen een persoonlijke pelgrimage samengesteld. Naast het bezoeken van de verschillende bijbels bezienswaardigheden en een weerzien van enkele vrienden van weleer, ga ik vanaf de eerste dag plekken bezoeken waar mensen vrede zichtbaar maken. De komende dagen zullen jullie mijn ervaringen lezen als ik contact heb gehad met in ieder geval Diet Koster, vertegenwoordigers van Givat Haviva en Combatans for Peace. De liefhebbers kunnen via Google hier alvast wat informatie over vinden. Ook de overnachtingen in Haifa, de kibbutz Nir David (bij Bet Shean) en Safed in het noorden, liggen vast. Evenals die aan de Dode Zee en in Jeruzalem. Ik zie er erg naar uit. Tot snel vanuit Israël.

  • 05 November 2016 - 13:33

    Inge:

    Het ga je goed!
    Inge

  • 05 November 2016 - 18:29

    Florence:

    Goede reis. Geniet van het weerzien met je vrienden de eerste dagen. We zijn benieuwd naar je ervaringen als je daar bent.

  • 06 November 2016 - 14:44

    Maarten:

    Alle goeds.
    Voorbereiding die je deed was TOP!

  • 06 November 2016 - 17:38

    Elze:

    Succes! Elze

  • 07 November 2016 - 16:09

    Gerdie:

    Geniet van de mooie plekken en van de bijzondere ontmoetingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

NJ

Reis naar Israël

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 12184

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2017 - 25 Oktober 2017

Onderweg voor vrede

07 November 2016 - 23 November 2016

Pelgrimeren doe je samen

Landen bezocht: